Selecteer een pagina
We hadden een nootgeval vandaag! Kwam gewoon binnen via de post: dit is een prachtig voorbeeld van een product met een grote glimlach 😁. Gebruik deze marketing eens in je les Nederlands en daag leerlingen uit om voor een willekeurig product reclame te maken met een knipoog 😉.
De rest van het product is overigens ook voer voor de andere vakken:
Een jongen hadden bedacht dat pindakaas een voetstuk verdient. Hij is nieuwe pindakaassmaken gaan bedenken en maken en de Pindakaaswinkel heeft inmiddels bijna 20 verkooppunten!
Wat kun je hiermee in je les?
Biologie/scheikunde/koken: hoe maak je pindakaas?
Hoe maak je dat duurzaam?
Met een ontwerpvraag: vergelijk verschillende pindakazen met elkaar. Wat is het verschil? Welke keuzes zou jij maken? En dus: maak je éigen pindakaas.
Economie/beeldende vorming: Hoe breng je noot aan de man?
Ontwerp een huisstijl en start een marketingcampagne. Welke mensen zouden wel zo’n noot-potje willen proberen? En wat doe je met vreemde smaken?
Economie: Wat kost dat?
Hoeveel vraag je voor een potje pindakaas? Hoeveel voor 10? Hoeveel kost het maken van een potje? Hoeveel moet je er verkopen om winst te maken?
Techniek/wiskunde: Hoe verpak je een noot?
Ontwerp een verpakking waarin je de glazen pindakaaspotjes veilig bij de klant krijgt via de post.
Trek gekregen in pindakaas?!
Meld je aan

Meld je aan

Meld je hier aan voor de nieuwsbrief van Bedrijf in de Klas.

Hartelijk dank voor je aanmelding!