Workshops
Onze workshops zijn bij uitstek geschikt om in een korte tijd kennis te maken met de Bedrijf in de Klas formule. Vaak is dit al genoeg om mensen aan het denken te zetten – niemand kijkt na afloop nog gewoon naar een kopje koffie: overal zie je vraagstukken en mogelijkheden in.
Samenwerken met bedrijven
Een workshop voor docenten die bezig zijn met De Nieuwe Leerweg of met STO waarin we met de Bedrijf in de Klas formule laten zien:
- hoe je makkelijker ‘praat’ met bedrijven als je het hebt over vraagstukken.
- hoe je grote vraagstukken kleiner maakt
- hoe onze werkvormen het makkelijker maken om leerlingen te laten ervaren wat bedrijven doen binnen de beperkingen van een klaslokaal.
Voor docenten vaak een eye-opener. Docenten die hier meer mee willen, kunnen de online cursus doen.
Een goed verhaal
Een workshop voor bedrijven waarmee zij makkelijker een activiteit voor leerlingen vormgeven. Belangrijkste tips:
- start vanuit een vraag
- hou het klein
- laat leerlingen iets kleins doen, maar groot denken.
Maatwerk
Voor traject voor een heel team of over nieuwe ideeën denken we altijd graag mee. Zolang het maar ‘iets met bedrijven’ is voor docenten, doen we mee. De kosten voor een maatwerk training zijn hoger dan voor een standaard cursus.
Eerdere workshops
Studiedag scheikunde RU
Toolbox van Bedrijf tot Opdracht Meer informatie Presentatie Contexten in de 7 werelden van bèta en techniek Presentatie
Malmberg docentencongres biologie
Onderzoekend en ontwerpend werken in de biologieles In deze workshop maak je kennis met denk- en doe-opdrachten van Bedrijf in de Klas. Deze opdrachten staan garant voor een leuke les waar leerlingen veel met de handen bezig zijn. Leerlingen ontdekken welke...
Natuurkunde in de praktijk = beeldvorming in de klas (WND’22)
Op de jaarlijkse conferentie van de Werkgroep Natuurkunde Didactiek staan we dit jaar met een workshop vanuit Jet-Net: Hoe versterk je de beeldvorming in de klas door leerlingen te laten ervaren hoe natuurkunde in de praktijk werkt? In deze workshop doen we dat door...