Natuurlijk wil je leerlingen enthousiasmeren voor een beroep, bedrijf of branche. Maar vertel jij het goede verhaal? Een verhaal dat aansluit bij de belevingswereld van jongeren en betekenisvolle beelden oproept? Om dat te bereiken zie je tijdens de training ‘Een goed verhaal’ hoe je – gebaseerd op onderzoek – verschillende types jongeren enthousiameert voor jouw bedrijf. Eyeopeners gegarandeerd!
Ook een goed verhaal in jouw (STO) regio?
We geven regelmatig live en online een ‘goed verhaal’ workshop, vooral in STO-regio’s en voor events om leerlingen te enthousiasmeren voor techniek. Bij deze workshop zetten we docenten bij bedrijven aan tafel. Zij gaan met elkaar in gesprek aan de hand van de punten uit het ‘goede verhaal’.
Resultaat?
De docent weet wat het bedrijf doet en heeft aanknopingspunten voor zijn of haar leerlingen;
Het bedrijf heeft een goed verhaal, waarmee ze leerlingen kunnen enthousiasmeren voor hun werk.
Voorbeeld lesbrieven
Ons ‘goede verhaal’ komt ook terug in lesbrieven die we ontwerpen voor bedrijven. Met deze lesbrieven kunnen docenten ook zien hoe je het ‘bedrijf in de klas’ kunt brengen.
Onder andere voor Brainport Development hebben we zo’n 30 lesbrieven ontwikkeld. Zij brengen allemaal uitdagingen van bedrijven (uit de Brainport regio) in behapbare opdrachten naar de leerlingen toe. Hierbij is ook de methode gebruikt zoals in de workshop staat.De lesbrieven zijn ontwikkeld voor vmbo, havo en vwo leerlingen, maar zeker de A-opdrachten zijn ook prima in het basisonderwijs te gebruiken!