Nieuws

Samenwerken met bedrijven lijkt wel op kwartet…

Samenwerken met bedrijven voor praktijkgericht onderwijs voelt voor veel docenten als een ingewikkeld spel. In dit artikel wordt die samenwerking treffend vergeleken met een kwartetspel. Als docent verzamel je kaarten zoals een passend onderwerp, een geschikt bedrijf, een betekenisvol vraagstuk en de juiste timing. Tegelijk speel je meerdere rollen: docent, onderwijsontwikkelaar, projectmanager en coach.
Lees meer

Nieuwe lesbrief Eindhoven Airport online!

Nieuwe lesbrief over hoe Eindhoven Airport zich beter kan aansluiten op een steeds internationaler wordende regio.
Lees meer

Hoe onderwijs en bedrijfsleven elkaar versterken in de Brainportregio

Met het Docentontwikkelteam bezochten docenten hightechbedrijf ASML, waar ze de impact op de regio ontdekken én leren ze hoe ze bedrijfsbezoeken zelf betekenisvol kunnen inzetten in de klas. Zo ontstaan directe toepassingen voor leerlingen én een structurele verbinding tussen school en bedrijfsleven.
Lees meer

Hoe maak je een ruimte duurzaam?

We hebben een nieuwe lesbrief: ‘Hoe maak je een ruimte duurzaam?’. Leerlingen gaan hierbij aan de slag met duurzaamheid en maken zelf lampjes in een ruimte - zo duurzaam als ze kunnen! Het Varendonck College in Someren testte de lesbrief.
Lees meer

Volg ons ook op social media!

Benieuwd hoe je onderwijs en bedrijven nog beter verbindt? Volg ons op social media voor tips, voorbeelden en een flinke dosis enthousiasme!
Lees meer

Bedrijf in de Klas op tv!

In juni kwam RTL 4 langs om bij ons te filmen. Best spannend, want wat wil je laten zien? En hoe zorg je dat je dat ook kúnt laten zien?
Lees meer

Terugblik op de training Bedrijven in Beeld

In deze training leren deelnemers hoe je het verhaal van bedrijven voor leerlingen begrijpelijk maakt, door 'van klant tot plank' te vertellen wat ze doen.
Lees meer

Meld je aan

Meld je hier aan voor de nieuwsbrief van Bedrijf in de Klas.

*Als jij je gegevens achterlaat, houden we rekening met jouw privacy volgens onze privacy policy.