Hoe creeer je een mobiele merkbeleving?

In deze opdracht bouwen leerlingen een mobiele merkbeleving die uitklapt vanuit één compartiment, zoals de Giant XL. Daarna ontwerpen ze de binnenkant zo, dat deze unit geschikt is om klanten te ontvangen en een sterk merk te laten zien.
Movico

Het bedrijf: Movico

Movico in Deurne creëert merkbelevingen op tijdelijke event locaties door het ontwerpen en bouwen van promotietrailers en mobiele event structuren.

Deze trailers worden vervoerd achter een vrachtwagen en transformeren op de plaats van bestemming de enkele trailer tot een compleet huldigingspodium, een finishboog, media- en persunits, kantoren en VIP lounges.

Movico doet dit niet alleen bij de Tour de France, maar ook bij andere sportevenementen zoals de Volvo Ocean Race, Giro d’Italia en FIS World Cup Skiing. Daarnaast zijn hun mobiele units breed inzetbaar: als mobiele concertzaal bij het Prinses Christina Concours, maar ook als mobiele beursstand waarmee een bedrijf door heel Europa zijn merk kan promoten.

Voor ieder event past Movico de mobiele units aan de eisen van de klant aan: moet er een keuken in? Een toilet? Een complete badkamer? Dat is allemaal geen probleem. Moet het gebruikt worden als showroom of als trainingruimte? Of als mobiele tv-studio? Het kan echt allemaal!

Bekijk hier de mobiele units van Movico.

20171007_Grohe_VTWonen_012-5370-480x480

Het project: de Giant XL

De Giant XL is een mobiele unit waarin je vanuit 1 trailer van bijna 15 meter lang, met twee mensen binnen 3 uur een locatie van drie verdiepingen met een terras bovenop kunt neerzetten. Uitgerust met airconditioning, verlichting en allerlei technische snufjes geeft dit toegang tot 180 m2 hospitality voor gasten en sport evenementen en marketing events voor bedrijven.

Bekijk in deze video hoe deze Giant XL eruit ziet.

20200715-tomdoms_0674910-1180x788

De opdracht: hoe creeer je een mobiele merkbeleving

Een merkbeleving bestaat uit twee verschillende dingen: een mobiele trailer zoals de Giant XL die aan alle kanten kan uitklappen of schuiven of draaien. Daarnaast moet deze mobiele unit een merkbeleving voor elkaar krijgen. Hij moet dus zo zijn aangepast dat je hier VIPs in kan ontvangen of zodat je jouw producten goed aan klanten kunt laten zien.

Leerlingen bouwen in twee opdrachten een mobiele merkbeleving: eerst maken zelf een systeem waarbij je uit één compartiment een mobiele unit laat ‘ontstaan’. Daarna passen zij deze mobiele unit zo aan, zodat je hiermee een merkbeleving kunt creëren voor een klant.

Download hier de lesbrief

 

vimeo videospeler

Wist je dat we ook trainingen aanbieden?

Na onze trainingen kun je geen theekopje meer zien zonder minstens drie bedrijven en beroepen te noemen die daarbij horen én hier concrete lesideeën bij te hebben. De praktijk in de klas halen wordt daarmee een eitje!

Heb je een vraag?

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Naam*

Meer artikelen

Meld je aan

Meld je hier aan voor de nieuwsbrief van Bedrijf in de Klas.

*Als jij je gegevens achterlaat, houden we rekening met jouw privacy volgens onze privacy policy.